dag 1 - om mej

Jag heter Emma Carolina Ek Granström, och jag föddes den 16 februari 1996 på gällivare BB. Alltså är jag 14 år. På fritiden gör jag ganska mycket olika saker. Och även om jag är en sån person som hatar att planera så vet jag vad jag ska göra varje dag i veckan. Och jag bestämmer alltid flera veckor i förväg vad jag ska göra nån helg osv.. Dom sporter jag går i är Badminton och dans. Om ni nu kallar dans för en sport.


Jag har alltid älskat att dansat men jag har lixom aldrig tagit det seriöst. Men sommaren -09 fick en av mina kompisar som heter Nora, mej att följa med på ett dansläger. Jag var väl inte så duktig då, hehe, jag var typ kass.. Men det fick mej iaf att börja gilla att dansa. Sen kom en kille från lule till jmk, och hade danslektioner med min klass under nästan hela 7an. Det var sjukt kul. Efter det fick jag Emelie och Marre att följa med på samma dansläger nu sommaren -10. Det var nog något av det roligaste jag har gjort! Och det fick oss att börja dansa. Men våran dans är lite anorlunda. Vi har inga lärare, så vi får lära oss av varandra. Men det går bra. Och jag tycker att vi har utvecklats sjukt mke på den korta tid som vi har dansat.


Badmintonen började jag med i sexan tror jag. Vi hade nyss bytt klasser, och alla mina vänner hamnade i en annan klass. Jag tyckte det var sjukt jobbigt. Alla dom här vännerna spelade badminton då, så då tänkte jag varför inte börja spela? Jag fick ju mer tid att umgås med mina vänner då. Kan lungt säga att det var ett av dom bästa besluten i mitt liv. Snart är jag inne på 3 året om jag tävlar. Och det har gått sjukt bra i typ allt.


En till sak jag kan berätta om mej, är att jag absolut älskar chips! Fråga bara mina vänner. Det är typ min livskraft. haha, nej men. Jag älskar verkligen chips! Det går inte en dag utan att jag säger att jag vill ha chips! En till sak jag älskar är att fixa med hår. Jag färgar mitt hår sjukt mke. Fast jag har typ sjutat nu för det håller på att trilla av. Men ja, jag älsakr att hålla på med hår :)



-ece-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0